piątek, 12 kwietnia 2013

Powitanie

Witam w przestronnych progach mego PANOPTIKUM!

Od 5 lat pracuję jako historyk - archiwista w Archiwum Głównym Akt Dawnych. Codziennie mam do czynienia z przeróżnymi historycznymi dokumentami, które nie raz i nie dwa wprawiły mnie w zadziwienie, wręcz osłupienie, często wywołały śmiech, nie rzadziej wzruszyły. Trudno uwierzyć? Wbrew pozorom historia to nie tylko wielkie wydarzenia i postacie z kart podręczników, lecz także setki tysięcy ludzi, po których ślad został już tylko w jednym zdaniu zagubionym gdzieś pośród milionów dawnych dokumentów. Ich sprawy, przygody które im się przydarzyły, decyzje jakie podejmowali i zapisane słowa pozwalają nam dziś zajrzeć w ten odległy i bezpowrotnie zaginiony świat jak przez dziurkę od klucza do gabinetu osobliwości. Zobaczymy tylko ułamki tamtej rzeczywistości, jednak zapewniam, że samo to już wystarczy, aby przyprawić o zawrót głowy.

Uznałem, że może warto się podzielić tym licznymi drobiazgami archiwalnymi, na które się natykam podczas swojej pracy. Mam nadzieję że znajdzie się przynajmniej kilka osób, które zainteresują się nimi tak jak ja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz